2012-04-25

när värmen kommer, när blommorna slår ut, när livet blir ännu mer underbart


Igår kom värmen. När jag gick ut från skolan möttes jag inte av en kall vind, en konstant kyla som funnits i ett halvår nu. Jag ser hur det blir grönare för varje dag som går. Hur trädens grenar blir mer och mer osynliga av alla löv som växer sig större. När jag går till bussen ser jag hur grannens fylls av fler och fler rosa blommor för varje dag. Jag behöver inte längre ha på mig dubbla jackor utan jag kan gå till skolan i en jeansjacka utan att frysa. Värmen jag har längtat efter sen oktober börjar nu komma och den förgyller varje dag ännu mer.

Nu ska jag avsluta innan min lilla text ballar ur ännu mer, snart har jag väl skrivit en diktsamling. Ikväll väntar iallafall ett event på H&M som jag ser fram emot. Latero

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar