2013-09-03

rutiner


Tidigt, tidigt imorse klev jag och Hampus av planet på i ett kyligt Göteborg. Efter en vecka med nätter lika varma som svensk sommardags maximala temperatur chockades vi av de åtta grader Sverige bjöd på. Efter att ha fått väntat lite för länge på bagaget kunde vi bege oss hem och jag kunde sova några timmar. Men bara några för vid tolv började jag mitt nya liv - heltidsanställning med en arbetsvecka på fem dagar är vad jag numera kommer att ägna min tid åt. Inga lektioner, inga raster (nåväl, dom spenderas inte i Vasa i alla fall) och inga föreläsningar. Det jag gläds åt mest är däremot att jag slipper läxor och prov och istället kan ägna min fritid åt mina intressen (där räknas alltså inte derivator och labrapportskrivning in). Hösten har välkomnats på bästa sättet, på Cypern med min kärlek, och den ser ut att bli himla, himla bra. Jag är redo.

ps. Tro inte att sommaren är över helt och hållet nu för jag har typ en miljard bilder kvar att visa er. Tänka sig vad glada ni blev nu va?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar