2013-01-03

2012 part 2




Juli. Jag köpte en färgglad, mönstrad klänning från Zara på rean. Tog senare en tripp till Halmstad för att säga hejdå till pojkvännen. Därefter väntade två varma veckor i Frankrike.  



Augusti.Varma sommardagar avnjöts på uteserveringar med kompisarna. Jag tog körkort så den sista helgen av sommarlovet ägnades åt roadtrip och kräftskiva i Grebbestad. Himla mysig helg! Skolan och sista året på gymnasiet började och hösten närmade sig.





September. Jag köpte höstens favoriter, nitskor från Nelly. De dagar som tillät bara ben började lida mot sitt slut, jag kämpade tappert och vill inte riktigt inse att hösten faktiskt kommit. Jag bakade macarons för att låta dom lysa upp höstmörkret. 




Oktober. Vi hade drinkkväll mitt i veckan för att fira att Vera blivit 18 och jag sydde klart min vita jacka. Vi köpte äntligen en mac vilket ledde till lite mer bloggande. Ett välbehövligt höstlov kom och det firade vi med ett par dagar i Malmö och Köpenhamn.





November. Jag köpte en väska från Zara och förgyllde en måndag med biokväll. Coldplay Live 2012 och premiären av sista Twilightfilmen. En söndag roadtrippade vi till Lights in Alingsås och en fredag klippte jag mig, mycket. 





December. Första december var vi bjudna på sjurätters middag hos Rebecca med tema de sju dödssynderna. Jag försökte att klämma in adventsfirande i mina veckor fyllda av plugg. På Lucia ägde den årliga Vinterbanketten rum, roligare kväll får man leta länge efter, och sista avsnittet av Gossip Girl visades.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar