2012-01-12

Var inne på Hannas blogg, asgrym förövrigt, förut. Såg det senaste inlägget och kände igen mig så himla väl. Kunde inte ha skrivit det bättre själv och var därför tvungen att dela med mig av hennes ord.

"Jag har fastnat med blicken på skorna. Mest tittar jag på sidentyget och tänker att ljusgult alltid varit en favoritfärg. När jag stirrat tillräckligt länge så känns 3500:- inte speciellt dyrt, det är ju ändå Acne och någon gång kan man faktiskt få unna sig. Känner blodet pumpa och glädjen rusa. Så jag lägger ett par Audrey Silk i kundkorgen och fyller i min adress och andra nödvändiga uppgifter. Plötsligt står bara siffrorna kvar och då vaknar jag. Inser att 3500:- faktiskt är många hundralappar och börjar tänka på New York, vårkläder och väskor. Blir tråkig, vettig och kryssar fönstret. En dag ska jag bli impulsiv och galen. Måste bara bli rik först."

Detta passar in så bra på mig. Har som nyårslöfte att bli mer spontan men allt kostar ju verkligen pengar. Försöker spara pengar till resor och annat roligt samtidigt som jag suktar efter i princip alla plagg jag ser. Jag ska skaffa mig en garderob med alldeles underbara plagg i. Jag ska spontanköpa skor som är alldeles för dyra. Jag ska sätta mig på ett tåg, destination unknown, och bara leva livet. Någon gång i min framtid - när jag har blivit rik.



 

2 kommentarer: